Je možné předvídat, co přijde do módy?
Každý, kdo se o módu zajímá, ví, jak vrtkavá a vrtošivá je. To, co se nosilo ještě včera je dnes společenské faux pas. Je tedy pochopitelné, že se mnoho žen snaží předvídat, co se bude nosit příští sezonu. Koneckonců, jakmile daný styl přijde do módy, daný typ oblečení se automaticky zdraží. Rozhodně je tedy výhodnější nakoupit si jej s předstihem za nižší cenu. Problém je samozřejmě v tom, jak a zda vůbec to lze předvídat. Abychom mohli na tuto otázku odpovědět, je nutné si nejprve říci, co vlastně módní trendy určuje. Obecný předpoklad je, že to jsou názory kupujících – to, co se jim líbí nejvíce, se také nejvíce nosí, a tudíž je i módní.
To však není tak jednoduché. Je potřeba si uvědomit, že lidský vkus se nemění jen tak. A impulz ke změně jen zřídkakdy vychází z lidí samotných. Většinou jsou, aniž si to uvědomují, ovlivňováni a v podstatě je jim určeno, co se jim má líbit. Jakým způsobem? Jedná se především o reklamy, filmy, časopisy a jiná média. Pokud budou například ženy neustále číst, že daný styl je nejlepší, brzy tento názor přijmou za svůj. A to tím dříve, čím více zdroji onoho tvrzení věří. A pokud se toto děje ve velkém měřítku, změní se tím i móda.
Můžeme se ptát, kdo za tím stojí, a odpovědí je, že jsou to módní především módní návrháři spolu s výrobci oblečení. Právě oni určují, co se bude nosit, a média se podle toho zařizují. To samé samozřejmě platí například i o účesech. Z výše uvedeného pak plyne, že lze jen těžko předvídat, kterým směrem se módní ledovce pohnou v dalším období, a tak to jejich tvůrcům vyhovuje. Znamená to totiž, že lidé utratí za oblečení více peněz, a to pro ně znamená vyšší zisky, což je jejich hlavní cíl. Jak z tohoto kolotoče vystoupit? Ideální je najít si svůj vlastní styl a toho se držet, bez ohledu na to, co zrovna „frčí“. Ušetříte tím peníze, budete se cítit dobře a budete neustále svá, což jsou rozhodně nepřehlédnutelné výhody.